neděle 6. května 2012

Instalace dálkového otevírání pátých dveří (kufru)

Pustil sem se do instalace servomotoru na ovládání pátých dveří pomocí dálkového ovladače. Výstup na kufr již moje jednotka centrálního zamykání má - takže sem přikoupil jen jeden univerzální 5 kilový motorek z mého oblíbeného obchodu.
Na internetu sem se setkal se dvěma variantami kam motorek umístit - buď do dveří, nebo do spodní příčky kufru. Varianta kdy je motorek umístěn dole mě ale oslovila více. Přikládám jednu fotku z instalace nahoře, snad se autor nebude zlobit...

Jak sem ale psal, já jsem se rozhodl umístit servo dole. Samotná instalace motorku je poněkud složitější díky tomu, že motorek jde protáhnout odlehčovacími otvory jen velice těsně - doporučuji tedy koupit motorek 7kilový, který má štíhlejší tvar. 5kilový pohon se vleze, ale opravdu na knop. Já použil servo značky Keetec jehož součástí bylo i táhlo a montážní plech se šrouby.

Tahle nějak tam jde zasunout motorek...

Nejprv motorek a až pak sem nasunul táhlo otvorem po konektoru který je vlevo od zámku. Na konec táhla se pak nasune spojka, pomocí které spojíme táhlo s lankem které ovládá zámek.
  

 Provizorně připevněný motorek, při ladění



Teď už na hotovo...


Výstup z jednotky centrálu neměl dostatek šťávy(motorek neměl sílu otevřít dveře), takže sem musel přidat relé...

...takhle sem to zapojil. Trvalé napájení sem využil přívod k zesilovači.


Suma sumárum se použil: Servomotor 5kg s příslušenstvím, 6metrů dvojlinky, relé (14V, 30A - světla Favorit a spol.) pár centimetrů smršťovací bužírky, kousek hliníkového plechu, 4 fastony, 2 šroubky :-)










1 komentář:

  1. Pro mě bylo velkým vysvobozením když konečně k nám na byt po jedné akci přijel zámečník praha 2 a mohl nám pomáhat se dostat z toho šoku že jsme se nemohli dostat do vlastního bytu. A tím ještě jak byla zima a mrzlo tak si ten zážitek více a více vybavuju.

    OdpovědětVymazat