pátek 3. února 2012

Denní svícení

Na Vánoce jsem dostal denní svícení od CarFace, kupované v Autokelly. každé světlo obsahuje 8 výkonných LED diod. Do instalace jsem se pustil snad už druhý den po Štědrém dnu. 
V nárazníku jsem nenašel takové místo, kdebych mohl dát světla bez úprav a tak sem se rozhodl, že do nárazníku vyřežu otvory patřičných rozměrů.
Nejprve sem tedy nárazník sundal, pěkný návod se dá najít zde. Nešlo to zrovna dvakrát nejlíp, ale popral sem se s tím, nejhorší byly šrouby co drží nárazník spojený s blatníky, ty mi daly zabrat...
Nárazník byl dole a tak sem pomocí plochého vrtáku a přímočaré pilky vyřezal otvory pro světla. Samotná světla sem připevnil pomocí přiložených šroubů a také sem je přilepil tavným lepidlem. Kabely od světel jsem po celé délce potáhl kobercovou páskou a následně připevnil stahovacími páskami zevnitř k nárazníku. Konce kabelů jsem vyvedl u předního světla pod kapotou.
Taky jsem při této příležitosti vystužil už jednou opravované (ne mnou) prokoplé místo v nárazníku na levé straně.
Celé mi to zabralo asi dvě odpoledne, počasí tehdy docela přálo a bylo, na tuto dobu, poměrně teplo.
Následovalo zapojení kabelů, což měla být hračka, ale nebylo tomu tak. Po zapojení kabelů dle přiloženého schéma světla neshasínala při zapnutí světel normálních. Zkoušel jsem různě přepojovat, zapojovat, rozpojovat...ale pořád to nefungovalo. Světla shasla pouze,když sem připojil vypínací napětí přímo na baterii. Po zdlouhavém laborování jsem se rozhodl použít ke shasíná ní denního svícení relé. Využil jsem relé z Favorita, které tam sloužilo pro spínání světel.

Tři vývody DS mám tedy zapojeny následovně:
12+ po otočení klíčku > u spínací skříňky
12- kostra > kostra u baterie
12+ po sepnutí parkovaček (slouží k vypnutí denníhosvícení)  > na relé (viz obrázek) a spínačku

Trvalo to dlouho, mockrát sem nadával, ale sem rád, že se podařilo a světla fungují tak jak mají:-)



1 komentář: