Tak i na nás došlo... na levém zadním rameni odešlo uložení. Podle internetu běžný problém těchto fiátků. Koupil sem opravnou sadu a vrhl se na výměnu. Respektive sem si pozval svého kamaráda mechanika, celá výměna mu trvala cca 2 hodiny, bylo by to i rychlejší, ale začalo pršet, tak sem musel držet deštník :-D.
Vnější ložisko bylo naprosto vylágrované, válečky vypadané z klece a kroužek vyrezlý. Oprava už byla opravdu nutná.
Toto jsme vytáhli |
Nejvíce času zabralo vytažení přirezlého ložiskového kroužku z jednoho ložiska. Nakonec jsme na něj museli zevnitř navařit housenku kovu a pak šel kroužek ven sám(stáhl se). Jinak to bylo vcelku bez problémové.
Je potřeba dávat na hadici od brzd - já ji neoddělával, ale snazší by bylo ji odmontovat, ale bál sem se, že ji už bych ji nepřipojil...
Po výměně uložení zmizely ostré kovové zvuky které při přejezdu hrbolů ze zádi vycházeli.
Později sem ještě vyměnil tzv. puky, tedy podpory silentbloků v přední části ramene. Byl sem překvapen, že šrouby co silentbloky drží šli naprosto bez obtíží ven. Na internetu sem totiž četl dost hrůzostrašné scénáře jak se šrouby trhají a podobně, naštěstí to nebyl můj případ.Výměna pomohla od dunění ze zádi při dobržďování, které bylo podobné jako zvuky od skákající rezervy v kufru.
Díly mě vyšly na cca 600 kaček, což je více než přijatelné. A zadní náprava je v pořádku, což potvrdilo i přeměření geometrie na laseru.
Žádné komentáře:
Okomentovat